۱۰:۴۵:۲۸ - چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸
دارابی: به دنبال ایجاد بازار بین‌المللی برای محصولات پویانمایی و عروسکی ایرانی هستیم
دارابی: به دنبال ایجاد بازار بین‌المللی برای محصولات پویانمایی و عروسکی ایرانی هستیم
معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما گفت: درصدد هستیم از طریق جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی و هم‌افزایی ظرفیت‌ها، بازار بزرگی را در منطقه و جهان به دست آوریم.

– اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه ، علی دارابی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: امیدوارم آثار و برکات جشنواره در همه عرصه‌ها برای کرمانشاه سودمند باشد. وی با بیان اینکه صداوسیمای جمهوری اسلامی با ۱۵۰ شبکه رادیو و تلویزیونی به بیش از ۳۵ زبان ملی و فراملی برنامه پخش می‌کند بیان کرد: سهم استان‌ها از این ۱۵۰ تعداد ۸۰ شبکه است و صداوسیمای مراکز استان‌ها وظیفه دارند اولویت دهگانه ذیل را در دستور کار خود قرار دهند.معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما  افزود: شبکه‌های استانی نخست اینکه پیوست‌های فرهنگی و هنری مبتنی بر حوزه رسانه‌ای توسعه پایدار استان‌ها را با کمک مسئولان مربوطه اجرایی کند.دارابی با اشاره به اینکه رسانه‌های استانی باید زبان مردم و پرسشگر آنها در برابر مسئولان باشند عنوان کرد: باید رسانه‌های استانی حامی مسئولان در انعکاس خدمات و عملکرد آنها و مشاورین امین برای مسئولان در امر نقد مشفقانه برای رفع عیوب و خدمت‌رسانی باشند.وی با بیان اینکه رسانه‌های استانی باید در معرفی ظرفیت‌های استان‌ها تلاش کنند گفت: این رسانه‌ها در جذب توریست و گردشگر و سرمایه خارجی و مشارکت آنها در امر پیشرفت و توسعه استان کمک شایسته کنند.جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی در رونق این صنعت تأثیرگذار است۴ گروه از هنرمندان جشنواره ملی پویانمایی در استان کرمانشاه هنرنمایی می‌کنندفیلم‌های جشنواره پویانمایی در مراکز کانون پرورش فکری کرمانشاه اکران می‌شودمعاون امور استان‌های سازمان صداوسیما  اظهار کرد: زبان، لهجه، گویش، نژاد، فرهنگ، آداب و رسوم، خرده‌ فرهنگ استان‌ها را رسانه‌های استانی در خدمت وحدت به کار بگیرند.دارابی با اشاره به اینکه رسانه‌های استانی فرصت مناسبی برای کشف استعدادهای کودکان، نوجوانان و جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری دارند گفت: باید رسانه‌های استانی در عدالت رسانه‌ای پیشگام شوند و خدمات خود را در اختیار مخاطبان استانی قرار دهند و استان‌های کمتر برخوردار و مرزی در صدر اولویت‌های رسانه‌ای قرار دارند.وی با بیان اینکه باید تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری رسانه‌ای برداشته شود و همه رخدادهای فرهنگی و جریان‌ساز تنها در تهران شکل نگیرد بلکه در استان‌ها نیز رخ دهد افزود: در شادی‌ها، غم‌ها و حوادث رسانه‌های استانی باید در کنار مردم قرار بگیرند و در خط مقدم جنگ نرم باشند.معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما میزان مخاطب و رضایتمندی شهروندان را از اولویت‌های اساسی این سازمان دانست و عنوان کرد: مخاطب و رضایتمندی مخاطبان اساسی‌ترین سرمایه رسانه برای برنامه‌سازی، تولید و پویایی است.دارابی افزود: اطلاع‌رسانی، آموزش و تهیه برنامه اوقات فراغت و اهتمام این رسانه برای افزایش سواد رسانه‌ای از دیگر رویکردهای اساسی سازمان صداوسیما است.وی گفت: استان کرمانشاه در دو سال اخیر درگیر بحران‌های ویرانگری بود و غصه‌هایی برای مردم به وجود آمد که باید تهدیدها را تبدیل به فرصت، غم‌ها را به شادی تبدیل کنیم و این مراسم افتتاحیه در استان زمینه شادی را فراهم کرده است.وی افزود: دومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های کرمانشاه فراهم و شناسنامه فرهنگی و هنری استان را به خوبی معرفی کرده است.وی بیان کرد: این جشنواره امکان دیدار چهره به چهره هنرمندان را با مردم فراهم فراهم کرده ‌و این افراد بهترین مبلغ برای فرهنگ غنی کرمانشاه و مردم سلحشور این استان در سراسر کشور هستند.معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما اظهار کرد: یکی از دستاوردهای بسیار مهم این جشنواره برقراری و تحکیم وحدت در بین مردم و مسئولان و ارتقای دانش عمومی جامعه در عرصه هنر و فرهنگ می‌شود.وی با اشاره به اینکه پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون دو حوزه از هنر و صنعت است که بازار گسترده را برای اشتغالزایی و درآمدزایی فراهم خواهد کرد گفت: این جشنواره عرصه کارآفرینی را برای فعالان فراهم می‌کند و مخاطبان و جامعه هدف این دو حوزه همه افراد جامعه از کودکان تا بزرگسالان هستند و از برنامه‌های جریان‌ساز و تاثیرگذار محسوب می‌شود و بخش مهمی از حافظه تاریخی و فرهنگی جامعه را در بر می‌گیرد.دارابی با اشاره به نقش بخش خصوصی و غیردولتی در تولید پویانمایی و برنامه‌های عروسکی افزود: بخش عظیمی از آثار ارسالی به این جشنواره مربوط به بخش خصوصی بوده اما باید برای رسیدن به هدف نهایی در این حوزه‌ها تلاش بیشتری شود و از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق اهداف خود استفاده کنیم که تنها با مدیریت جهادی امکان‌پذیر است.وی با بیان اینکه جشنواره تلاش می‌کند کارگاهی بزرگ برای آموزش و انتقال تجربه میان هنرمندان و برنامه‌سازان باشد افزود: درصدد هستیم از طریق این جشنواره و هم‌افزایی ظرفیت‌ها، بتوانیم بازار بزرگی را در منطقه و جهان به دست آوریم.انتهای پیام/ش
منبع :: دارابی: به دنبال ایجاد بازار بین‌المللی برای محصولات پویانمایی و عروسکی ایرانی هستیم




بانک پاسارگاد
اخبار ویژه